14 червня 2023 11:13

Nik Kachinsky, Business Analyst в Develit

Все буває вперше, от і я пишу свій перший негативний відгук. Як дехто з коментаторів нижче вірно підмітив, слово «контора» ідеально описує стан процесів та відносин тут.

Можно довго описувати всю ситуацію і історію, але опишу в коротких тезах.
Плюси:
1. Онбординг. Для мене проводили дуже детальний онбординг і реальні таски дали лише коли склав асесмент у мого ліда. Зараз наскільки я дізнавався, такого не проводять і одразу кидають в роботу.
2. Цікавий і складний проект і продукт. З ним насправді було цікаво працювати.
3. Сильна технічна команда. Довелось попрацювати з декількома класними розробниками і дизайнерами. Звісно з всього є виключення, але в цілому картина приємна.

А тепер по мінусам:
1. Процеси. Як їх не було, як я приходив, так їх і нема і появою не пахло. Все робиться реактивно, коли щось трапилось. Змінювати дизайни втиху від аналітика та розробника по дзвінку хеда — легко. Потім з цим щось потрібно робити — допроситись про правки будь добр чекай пару днів, якщо взагалі помітив вчасно. Малювати екрани без вимог — раз плюнути. Підганяти потім вимоги до дизайнів — ізі. (Зараз може це і змінюється, але що було, то було)
2. Менеджмент. Пріоритети, як і вимоги змінюються майже не щодня. Сьогодні ти працюєш над одною таскою, завтра виявляється шо вона не в пріоритеті і ти зря місяць (а то і два) витратив. Післязавтра тобі дають третю таску і всі з високим пріоритетом. Як це розрулювати — сам вирішуй, але все потрібно тут і зараз. Це стосується і розробки. Планування наперед якогось базового навіть — немає або лише в голові у когось. Середній термін роботи БА в компанії — 6-7 місяців за останній рік — два.
3. Документація. Ну, вона є. Якого рівня і актуальності — вже інше питання. Часто так буває, що в документі одно, на проді друге, на стейджі третє, а в фігмі четверте. Що є правда і як має бути — питання, на яке дізнатись відповідь не легко.
4. Договір. Дуже уважно читайте пункт про розірвання стосунків. Все там є чистою правдою і буде застосовано.
5. Брехня. Коли я поняв, що діло пахне жареним наприкінці 2022 року, я майже прийняв інший офер, але повівся на розказні щодо того який я класний, що мене тут лідом бачать і тд і тп і відмовився від тої пропозиції. А зря, краще б не вірив і тоді вже пішов.
6. Розірвання стосунків. Цього коментаря би і не було, якби не цей пункт. Бог з ним всим іншим, але нормально закінчити співпрацю тут також не вміють (ну або мені так з менеджером пощастило). При завершені роботи, ти домовляєшся про конкретний скоуп задач, що потрібно передати наступникам, ти його робиш, узгоджуєш і потім дізнаєшся вже ПІСЛЯ того як доступи всі забрали, що документи фігня і їх не прийнято. Круто, правда? Розрахунок по факту мав бути за місяць роботи (включно з відпускними) — по факту лише шиш. Ані відпускних, ані грошей за два з половиною тижні роботи. Це в той день я дізнаюсь, коли мої рідні в Херсоні проснулись від підриву дамби і з цим потрібно було щось робити.


LinkedIn

5 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів

Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Чесно кажучи, дуже здивован цим коментарем. Почну мабуть з кінця:

Щодо пункту 6. Ми з Вами домовилися, що є техборг і його потрібно закрити і що якщо його не закрити, то виплати не буде. Було погоджені певні терміни. Далі ці терміни було провалено. Після цього я чекав ще тиждень. Після того як побачив, що справа взагалі не рухається, написав повідомлення і уточнив по термінах закриття здач. Відповіді на своє повідомлення так і не отримав протягом 3 днів. На зв’язок Ви вийшли тільки після того, як я написав, що виплати не буде, при цьому заявили, що займатися техборгом немає часу, оскільки багато співбесід та тестових завдань. Скільки по Вашому потрібно було чекати, при тому, що Ви навіть на зв’язок не виходили і чудово знали що функціонал у розробці і чекати місяцями і навіть тижнями часу немає? (Питання риторичне). Відповідно до нашого з Вами договору у зазначені терміни Ви повинні були зробити фінальну презентацію для команди по вимогами. Якщо після неї потрібні будуть ще якісь виправлення, то можна буде допрацювати. Також допрацювати інші фічі, які входили до техборгу. За підсумками презентації не було, після цього минув тиждень, при цьому повне ігнорування повідомлень з Вашого боку. І лише після цього Вам було повідомлено, що виплати не буде. Після завершення діалогу у Вас забрали доступ.

Щодо пункту 5. Вам запропонували підвищення заробітної плати на досить високу суму, так само компанія пішла на всі умови, які просили. І Ви прийняли цю пропозицію. У чому тут обман? Компанія зі свого боку зробила все для того, щоб Вам було комфортно працювати. Але замість продуктивної роботи з Вашого боку отримала суцільні провалені проекти, техборги, безвідповідальність, цілковите небажання розвиватися та ще й негативний коментар з абсолютно характерним для такого типу людей звинуваченням, що все і скрізь заважало продуктивно працювати. Тобто сотні людей успішно працюють у компанії тривалий час, а особисто Вам все заважало.

Щодо пункту 4. Договір — це абсолютно стандартна річ для будь-якої компанії. Людина прочитавши його може погодиться чи не погодиться. Тут все відкрито та прозоро.

Щодо пункту 3. Наведу приклад Вашої роботи. Після реалізації функціоналу «Роутингу» Ваша документація була на 70% не актуальною для подальшого використання. QA, яка тестувала це завдання, звернулася до Вас із пропозицією зідзвонитися та актуальзувати документ разом. Ви повністю проігнорували пропозицію. За підсумком той документ, який зараз використовують всі в компанії для розуміння принципу роботи функціоналу, написала QA.
Тут хочу зауважити, що ухвалене Вами рішення «забити» (інакше назвати це не можу) на актуалізацію документа (для цього потрібно було витратити час, до кінця розібрати в роботі функціоналу) потягнуло за собою наступні наслідки: опис Вами подібного функціоналу для іншого продукту було так само провалено. Оскільки не розібравшись до кінця вперше Ви не змогли описати практично те саме для іншого продукту. Хоча вже все для цього було. Це також спричинило не виплату частини грошей.
Резюмуючи вище сказане хочу поставити зустрічне запитання: то чия вина в тому, що за наявності в компанії бізнес аналітика немає коректної документації?

Щодо пункту 2. Ви працювали над деякими завданнями 2-3 тижні, над деякими 1-2 і більше місяців (залежно від складності), потім отримували наступне завдання. Це абсолютно нормальний флоу роботи. Якби Ви добре виконували свої обов’язки, то було б наступне: пропрацювавши над завданням деякий час і розібравшись у ньому, потрібно було б просто його трохи згодом доопрацьовувати і актуалізувати. І в такому ключі можливо і потрібно вести не одну задачу. Але у Вашому випадку виходило інакше: витративши кілька тижнів, а то й місяців на завдання, за підсумком виявлялося, що документ на 80% не актуальний, або 90% документа це опис валідацій полів на різних сторінках і це замість того, щоб описувати юзкейси та бізнес логіку. І не дивно, що у такому варіанті у Вас за підсумками накопичилося купа всього і Ви нічого не встигали.

Щодо пункту 1. Ви так часто згадуєте макети, оскільки в 90% випадків писали вимоги по макетам. Що є не вірно і Вам про це неодноразово говорили. Макети мають робитися за вимогами.

Також хочу відзначити деякі аспекти Вашої роботи: відсутність самостійності, розуміння продукту (після півроку роботи в компанії), ініціативи, бажання щось зробити добре і якісно, а також досконально розібратися в функціоналі, що проробляється. Тобто що і як треба зробити, записувалося під моє диктування. Витрачався на мітингах час фахівців і після цього технічне завдання ніяк не змінювався на краще. Різного роду мітинги із замовниками ніяк не аналізувалися і не опрацьовувалися і після них не вносилися вимоги до документації та завдань.

Проекти, які Ви не виконали:
Контрагенти — 90% документа, опис валідацій полів на сторінках, бізнес логіка не описана, документація та завдання не актуалізовані. Хоча Ви тижнями на дейліках говорили, що цим займаєтеся.
Роутінг — документ написаний абияк: не структуровано, 70% документа не відповідає дійсності. Це при тому, що Ви писали технічне завдання для розробки аналочинного функціоналу на іншому проекті, як я вже згадував вище.
Вітнеси (TBW) — було витрачено понад 2 тижні, час фахівців, за підсумком повністю не актуальний документ. Як так вийшло для мене цілковита загадка тому, що якщо просто включити запис зустрічі і записувати те, що говорив фахівець, можна було багато чого описати. Можу припустити, що навіть цього зроблено не було.

Щодо «Це в той день я дізнаюсь, коли мої рідні в Херсоні проснулись від підриву дамби і з цим потрібно було щось робити.». Я щиро співчуваю і переживаю за Ваших близьких і бажаю їм бути в безпеці, але я так само щиро не можу зрозуміти, яке відношення це має до невиконаного техборгу і звільнення? Якщо ви хочете спекулювати на цій темі, то можливо варто також уточнити може у компанії Ви не один у кого були родичі на півдні, а може один із керівників компанії взагалі родом із Херсона!
Ви бачили як компанія допомагала колективу на початку війни і з переїздами, територією України та за її межами, так і з оплатою житла у будь-якій точці світу, тому зазначати, що компанія не цінує і не допомагає своїм співробітникам, як мінімум не етично.

Ви згадали у себе висловлювання Романа Колесникова, а може варто у нього уточнити, чому він тричі змінював відгук, чому прибрав «Шановні співвітчизники»? Чому він не розповів у якій країні народився та де навчався? Хоч він і родом із рашки, але компанія дає шанс показати себе всім і Вам також.
Ви перекладаєте провину на компанію, хоча винні самі. Так як у Вас було два варіанти:
1) закрити техборг;
2) проходити співбесіди та робити тестові.
Ви обрали друге, далі всі наведені вище наслідки. До 6-го числа можна було і потрібно було закрити всі техборги та отримати повну виплату заробітної плати.

Підтримали: Андрій Коваль

Смущает противоречие:

«Також хочу відзначити деякі аспекти Вашої роботи: відсутність самостійності, розуміння продукту (після півроку роботи в компанії), ініціативи, бажання щось зробити добре і якісно, а також досконально розібратися в функціоналі, що проробляється»
НО
«Вам запропонували підвищення заробітної плати на досить високу суму, так само компанія пішла на всі умови, які просили.»

Резюмируя: «Вы работали так плохо, что мы решили поднять Вам ЗП» :D

Якщо уважно прочитати коментар, то можна побачити, що ніяких суперечностей у ньому немає і при цьому є чітка послідовність дій. Микита Качинський прийшов у компанію і мав хороший онбординг, як сам він і зазначає. Далі він, як і всі, хто тільки прийшов, почав працювати над невеликими завданнями і показав себе добре. Отже, бачачи в ньому перспективного співробітника, компанія підняла заробітну плату і створила всі умови для комфортної роботи, про які він просив. Але коли мова зайшла про більш комплексні і складніші завдання, то сталося все, що описано в коментарі вище. Те, що Микита Качинський називає «діло пахне жареним» це, судячи з усього, мова йде про складніші та більш комплексні завдання для успішної реалізації яких потрібні зусилля, старання, орієнтованість на результат, самомотивація та компетенції.

Трохи дивно, Анастасія, що Вас нічого не бентежить у коментарі Микити Качинського.

Діалог як завжди) Я про одне, мені про інше)
По порядку:
1. Мають робитись за документами. Але Ви не згадали, що так було у Вас завжди до березня цього року і тільки останні проекти (не мої) почали робитись за таким принципом.
2. Чомусь Ви не згадали про відсутність планування і міскомунікацію бачення формату документів від різних менеджерів. З моєї сторони потрібно було настояти спочатку на розробці якісного документу, дати на вичитку qa і девам, затвердити з ними і тільки потім давати в розробку.
3. По роутингу більше всього питань) Перший документ, на який Ви посилаєтесь, писала інша людина в компанії, і я цей документ лише актуалізовував. Єдиний коментар про якість, який я чув, був дословно: «Роутиг написаний не дуже» і все. Тому не розумію суть претензії в даному випадку до мене :) А QA до мене не звертались з пропозицією актуалізації документу і буквально Ваші слова на дейлі: «{Імʼя QA}, напиши плз інструкцію по використанню в конфу, деталі уточни у Нікіти і дева». Після чого я пояснив деякі деталі функціоналу в мессенджері і на цьому все.
4. Так
5. І на тому дякую.
6. Саме цікаве. Так, було озвучено закриття трьох документів: роутинг 1, роутинг 2 і контрагенти. Документи по Роутинг 1 і Роутинг 2 Ви вичитували і прийняли на одній з останніх зустрічей, але вже після звільнення я дізнався, що їх таки не прийнято і вони написані погано :) Дізнався про це з Вашого коментаря тут. Далі, контрагенти. Функціонал складний. Було оговорено, що якщо я його не завершую (за Вашою логікою я мав вкластись в 4 дні нотіс періода на всі 3 таски), то не отримую зп за два тижні. По факту не тільки не отримав двотижневу зарплату, а і відпускні, і 4 дні нотіс періода, які Ви самі і дали.

Про Херсон і підтримку колег. Нічого не можу сказати, бо я прийшов задовго після початку війни і не знаю, чи була якась комусь допомога чи то знову просто слова. З того що бачив своїми очима в чатах — ніхто не ходив в відпустку з самого початку війни, прибрали взагалі всі бонусі і лише в лютому почалось покращення з відпустками і курсами англ мови. Можливо турбота про співробітників і була, але я запізнився на роздачу таких бонусів і підтримку. Думаю новенькі також про це можуть тільки мріяти.

З приводу Романа. Чому він має про це згадувати в відгуку про компанію і яким чином я маю знати, що він змінював коментар три рази? (до речі, коментар можна видалити лише через підтримку і не можна відредагувати) :)

Підтримали: Anna Mastan

Свої коментарі з приводу Вас я вже написав вище, подальший діалог вважаю недоцільним.

(до речі, коментар можна і видалити і відредагувати через підтримку, це правило платформи, але ви і тут не змогли розібратись) :)