NAKIVO

81...200 спеціалістів
Київ

8 відгуків

RSS
Залишити відгук можна з підтвердженим акаунтом.

Всім привіт!
Не рекомендую проходити свівбесіди, витрачаючи свій час та виконувати тестові завдання, приділяючи цьому багато часу та уваги. Тому що вам все рівно його ніхто не оплатить, навіть обіцяючи сплату його.
Якщо коротко, то пройшов я дві співбесіди одну з рекрутером (Ілона), інша з менеджером проекту (не пам’ятаю як точно звати). Наче все ок, крайнім етапом було запропоновано зробити тестове завдання на ПЛАТНІЙ основі. Те що воно буде оплачуване, вони зазначили самі.
Після виконання тестового, почався повний ігнор. Рекрутером було оговорено дату коли мене сповістять про рішення, але навіть після того як пройшов тиждень ніхто нічого не відписав. Відписали тільки що оплатили тестове, хоча ніхто нічого не сплачував про що було повідомлено рекрутера. Нагадуючи рекрутеру про оплату, спочатку відповідала що уточнює, але не відписуючи що саме уточнила та яка була відповідь, на даний момент просто ігнор в ТГ. По ваканчсії питаючи коли буде прийнято рішення, ніхто в ТГ нічого не відповів та не пояснив хоча листування з рекоутером було там. Потім на пошту прислали шаблонний лист що я їм не підходжу.
Оплата тестового не є обов’язковою та критичною, але якщо компанія сама зазначає що тестове оплачуване, то це необхідно виконувати. 50$ не є чимось критичним, але ім’я та престиж компанії треба підтримувати!

Так що майте наувазі той факт, що компанія не виконає свої обіцянки навіть на стадії тестового завдання, не кажучи вже про подальшу співпрацю! А чи пов’язувати себе з такою компанією та чекати від них виконання своїх зобов’язань, вирішувати вам!

Шановний Ілля,

Хочемо подякувати Вам за участь у процесі найму та за витрачений час на виконання тестового завдання. Ми цінуємо вашу зацікавленість у співпраці з нашою компанією та вкладенне зусилля у проходження співбесід.

Хочемо повідомити, що Ваше тестове завдання було успішно перевірено, і ми відправили Вам оплату за нього. Прохання підтвердити отримання коштів.

Водночас, ми вибачаємося за будь-які незручності, які Ви зазнали у процесі взаємодії з нашим рекрутером. Ми вжили необхідних заходів, щоб уникнути подібних ситуацій у майбутньому та забезпечити більш ефективний та прозорий процес найму.

Щиро вдячні за Ваш час та розуміння. Бажаємо вам успіхів у вашій кар’єрі та надіємося на можливість співпраці у майбутньому.

Hello All!

I have been working at NAKIVO for more than 5 years in the support team. I would like to say a few good words in defense of the company, namely:

— The culture of communication in the company is at a high level both within each team and in general. This is especially true of the relationship between a team manager and a teammate.

— Employees are friendly and easygoing to each other and respect each other. You can always ask for advice from a colleague from a neighboring department and get help. Before the pandemic, team buildings were held twice a year with outings to nature and trips to restaurants, mandatory gifts for holidays and birthdays.

— Very high level of salary in USD, which remains and even grows despite the difficult economic situation in Ukraine, first due to COVID-19, and now the war of aggression from russia. In these difficult times, the company supported employees, provided financial assistance to internally displaced workers, and paid for accommodation abroad (Turkey).

— A very responsible approach to work by both management and all employees, everyone tries to work for the result and this does not go unnoticed. Based on my experience, I can mention personal bonuses and various bonuses.

— The company has great opportunities for both material and professional growth, as well as for the development of English speaking. Having joined the company as a junior specialist, I currently work as a senior with partial responsibilities of the team lead.

— My direct manager is an example of all the best that can be found in an IT specialist and Team Lead. I’m trying to take an example from him and draw inspiration. We can always discuss any problem with him and get advice on how to solve it.

— Regarding the workplace, I will say that the company provides the most modern equipment (laptops, PCs if necessary), comfortable furniture, orthopedic chairs, etc. Snacks, fruits, tea, juices, coffee beans — everything is at the highest level. There is an opportunity to work remotely and take the equipment home.

Підтримали: Алена Савченко
Підтримали: Yurii Ruban

Доброго дня, шановні коллеги!
Я скажу, що 80% цієї статті абсолютна неправда або краще сказати повна єресть. (В коментарях можна почитати, що пишуть люди, які зіткнулися з цією компанією, під статтею є позитивні коменти також.)
Так, є трекер, але ніхто цього не приховує. Люди мають право вирішувати самі, працювати або ні. (Звісно, для тих, хто хоче поєднувати 2 роботи на одному компютері, цей факт не може оборювати))))
Дуже прикро, що не написали, що компанія абсолютно всім з 1 Березня по Липень включно оплачувала житло в Болгарії чи Турції, та ще покрила всі витрати на дорогу (квитки, бензин).
Для тих, хто не зміг виїхати, компанія оплачувала житло на Західній Україні. Программа була розрахована на всю родину прцюючого, тобто релокацію отримала вся сімя.
Наківо підримало кожного працівника в компанії, навіть тих, хто на парт таймі!

Hello,

I want to report to you about the unpleasant situation that occurred with one of your HR-recruiter ( Kateryna Sokolova )

As we are living in Ukraine our official language is Ukrainian, as we are using LinkedIn good practice is to use English for communication and as Naviko has HQ in the US looks like communication in English should be used by default.
For some reason, your recruiter wrote me in the Russian language, but I don’t have Russian in a list of languages I know or understand in my LinkedIn profile.
When I asked your recruiter why she wrote me in Russian she started to arguing and generate some random “statistic” numbers of Russian-speaking people in Ukraine without any proof and that “statistics” means that I also should understand Russian as well. Then I provided a link that shows she is wrong, but she just told that “Wiki it’s not the best site for proof information” so her personal opinion is more reliable proof.
I can provide details of our conversation to the company’s management if needed.

Such behavior is totally unprofessional for the recruiter and such people may harm your company’s reputation.
Please take some actions to improve the hiring process in your company in Ukraine.

Dear specialists. Before you apply for job at this place i would like to share my experience. Almost a month ago applied for Business development manager and received a call from HR which she forwarded me to another person to talk to. After 30 minutes on the phone was told that will be reached soon for the next step and after a week was sent a test task which i completed in short time and sent it back and later after the task after over 12 days another HR calls me and asks me to talk to another person urgently without any prior notification. I ask to be contacted next day but they refuse so I agreed to talk right away. I spent another 30 minutes on the phone and that person forwarded me to another person (PING PONG starts) and i spend another 30 minutes.
Complete silence for days after the last call. I wrote them back to give me a feedback and all i get is "we will no proceed to next step of the process’’ No reason given. I ask for a reason professionally via email instead i get a call from one of the employee to convey the message that my ENGLISH is not good and i have an accent. (FYI i have finished my high school via Cambridge university). In short UNPROFESSIONAL. (If you go ahead anyways and apply do ask them about fines and penalties aswell)

Dear Ahmer,
Thank you for your feedback.
The candidate shortlisting and selection process at NAKIVO consists of 4 stages. These stages are almost the same at all IT companies, and they include:
— interview with recruiter
— technical interview
— test task
— interview with the manager and head of department
After your final interview, an official review was sent to your email. The email indicated that we would like to save your application in our database. If there are suitable vacancies, we will keep you updated.
We are very sorry that you did not pass the final stage of selection.

Отличная компания для тех, кто хочет попасть в дружеский коллектив и развиваться как специалист. Только положительные впечатления от всего процесса.

Работал в компании в QA/QC, остались только положительные впечатления — приятный дружный коллектив, лояльные руководители и коллеги, полный порядок с з/п (платят вовремя и честно) и прочими «плюшками» (соц.пакет, кофе и пр.). Работать было приятно и интересно.

Підтримали: Алена Савченко

Уважаемые специалисты, не ведитесь на удочку с тестовым заданием для этой компании!
Несколько раз со мной связалась HR, уточняя, собираюсь ли я выполнить высланное мне тестовое.
Мало того, что тестовое связано с их сайтом, так еще впечатляет его объем. После выполненного тестового была приглашена на собеседование. На котором, меня попросили подробнее объяснить каждый пункт тестового и описанные мною рекомендации. В процессе моих ответов, так называемый seo-специалист задавал очень элементарные вопросы, записывая мои ответы на них, выглядело так, будто человек конспектирует.
Непонятно поведение маркетолога, которая развалившись на стуле вставляла невпопад свои комментарии. Более того, просто вышла посередине беседы.....
Отдельно хотелось бы описать офис — выглядит так, будто экономят абсолютно на всем, ободранные стены в переговорке, HR безграмотная даже в русском языке (о других судить не берусь).
Еще не успев выйти из здания получила отказ — это не беда, совершенно, но если я плохой специалист, зачем конспектируете?! Через день после этого собеседования, вакансия закрылась, через 2-3 недели открыли ту же вакансию под другим заголовком.....
Все это выглядит так, будто люди просто экономят на специалистах таким образом и никого нанимать не собираются. Ведь дать нескольким специалистам такое тестовое — бесплатно получить немало рекомендаций, а заказать аудит сайта в агенстве — дорого.

Настоятельно рекомендую seo-шникам обходить эту, с позволения сказать «компанию» десятой дорогой!!!!

Добрый день, Елена
Спасибо за Ваш отзыв и интерес к нашей компании!
Очень жаль, что у Вас осталось ошибочное мнение о NAKIVO.
Тестовое задание — обычная практика в IT компаниях. Оно не только помогает сэкономить время, но и помогает соискателю понять, с чем ему предстоит иметь дело в работе. Также обычной практикой являются пометки во время собеседования.
По поводу вакансии.
У нас была открыта позиция SEO-специалиста. По причине того что наше требование к вакансии и требования кандидатов не совпадали- вакансию решили закрыть и открыть 2 другие с измененными критериями.
Мы желаем вам удачи в поисках вашего идеального места работы.

Адміністрація вебсайту dou.ua не гарантує і не підтверджує точність і достовірність будь-яких матеріалів, в тому числі відгуків і коментарів, які розповсюджуються не від імені Адміністрації, а від окремих користувачів. Адміністрація не несе відповідальності за відповідність таких матеріалів вимогам законодавства. Думки користувачів можуть не співпадати з думками Адміністрації.

Адміністрація не здійснює модерацію таких матеріалів, крім як у випадках, прямо передбачених Правилами користування вебсайтом (https://dou.ua/legal/). Адміністрація не уповноважена вирішувати спори, які виникають між користувачами чи з третіми особами, чи бути стороною такого спору. У випадку порушення Ваших прав звертайтесь безпосередньо до автора відповідної інформації чи органу, компетентному вирішувати спори/встановлювати факти подібного роду.