expla

81...200 спеціалістів
Київ, Варшава (Польща)

12 квітня 2023 20:36

Yurii Kachaiev, Product manager

Поділюсь кейсом про те, як НЕ треба проводити хайрінг флоу на прикладі cpamatica.

Спочатку коротке інтро: я працював продакт менеджером і попав під скорочення одного проекту в Генезисі. Не чекаючи бюрократичного флоу по внутрішньому сорсингу, я сам вийшов на рекрутера Олену з cpamatica.

Отже ми домовились з Оленою про перший етап — технічну співбесіду. Цей етап я успішно пройшов. На самій співбесіді домовились з хайрінг PM Дмитром Карповим, що бар рейзингу не буде, так як я внутрішній кандидат. Після цього я виконав тестове завдання і по фідбеку теж все було класно, будемо рухатись далі.

Перший ред флаг — все ж таки вирішили провести бар рейзинг. Зі свого боку я подумав, що це не гарно — домовлятись про одне, а по факту робити інше. Але добре, я погодився на бар рейзинг.
Що собою являє бар рейзинг, я звісно знаю. Як мінімум тому, що вже раз його проходив. Того разу бар рейзером був СРО зі Skelar і питання були про продуктове мислення, та перевірка фіту у компанію. По суті нічого складного, це більше як формальність.

Але! На мій подив, цього разу замість бар рейзингу провели ще одну технічну співбесіду. При цьому ще й затягнули її на півтори години замість запланованої однієї. А це, на хвилинку, сьома година вечора, коли вочевидь люди вже не продуктивні. Але не зважаючи на це, я звісно відповив на всі питання бар рейзера — CPO Любомира.

Будемо відверті, якщо бар рейзинг пройшов погано, мене би не звали після цього на співбесіду у проект Любомира. Але прошу, давайте на цьому етапі абстрагуємось від наданого фідбеку, а зосередемось саме на ключових моментах хайрінгу.

Перше — це порушення початкових домовленостей щодо відсутності бар рейзингу.
Друге — це бар рейзинг, який насправді виявився зовсім не бар рейзингом.
Після цього вечірнього допиту, я списався з Любомиром. Подякував йому за співбесіду та зауважив, що це був не бар рейзинг, а технічна співбесіда. І він мені чесно відповів, що його попросили провести саме технічну співбесіду.
Цитую Любомира: «Мене попросили сьогодні зробити фокус саме на це, тому так і вийшло. В загальному на бар-рейзингу я софт-скілам і culture fit приділяю увагу».

І тут мені цікаво, навіщо так вчиняти, ще й з внутрішнім кандидатом (aka генезієць)?
Як у разі отримання оферу працювати з людьми, які не дотримуються домовленостей, та обманюють два рази поспіль?
Думаю ці питання залишиться відкритими і кожен сам собі на них відповість.

Зі свого боку додам, що у підсумку це звісно розчарування та даремно витрачений час, вважаючи що і тестове вони дають об’ємне. Якщо би з початку все було чесно та прозоро, домовленність про флоу на березі, то претензій звісно би не було, незалежно від результату та фідбеку.

Щодо Олени, то їй щиро вдячний за професійну роботу та приємне спілкування. Вона швидко відповідала на повідомлення, організовувала зустрічі, та давала корисні рекомендації щодо подальшого процесу.
Єдине що фідбек довелось уточнювати, але як мені пояснила знайома з рекрутменту, це така зараз тенденція — не давати негативний фідбек. Хоча на мою думку, коли людина витратила багато часу на спілкування з компанією, вона заслуговує одразу отримати повноцінний фідбек.

PS гра на випередження: дуже прошу не писати фрази-кліше по типу «нам дуже шкода, що у вас склався негативний досвід спілкування з нашою компанією». Я тут не шукаю співчуття, чи чогось подібного, а просто надаю конструктивний фідбек. Тому що вважаю, що так робити не окей.


LinkedIn

2 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів

Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Анна, вітаю!
Давайте прояснимо ситуацію, бо ващі тези і мої дані свідчать про абсолютно протилежне.



По-перше, у діалозі з Дмитром не було навіть і натяку на негативний фідбек по тестовому.



По-друге, я підтримую зв’язок зі своїм колишнім менеджером (попереднім роботодавцем). Тому коли побачив вашу відповідь, поспілкувався з ним щодо фідбеку.
Так ось фідбек від колишнього менеджера, хеда по продукту, був позитивним.
А більш того, під час бесіди з ним Дмитро сказав про добре виконане тестове.

Тому не розумію, навіщо намагатись дискредитувати кандидата та писати завідомо неправдиву інформацію, яка дуже легко перевіряється. Усі пруфи з діалогів без питань зашерю вам у телеграмі @yuriikachaiev

Тепер швиденько про бар рейзинг, який ми домовлялись не проводити, та на який я погодився із ввічливості, пройшовши усі попередні етапи.


Про бар рейзинг краще розкаже корпоративний блог Генезису (www.gen.tech/...​ake-bar-rejzing-u-genesis).
Якщо коротко, то на технічній співбесіді та тестовому перевіряються хард скіли, а на бар рейзингу — софт скіли та культурний фіт у компанію. Також обговорюється досвід, досягнення та факапи на минулій роботі.

Коли ж кандидату більше години задають виключно технічні питання, то від бар рейзингу там тільки назва. Про що і свідчить ваша домовленість з Любомиром.

Якщо ж у вас реально були якісь сумніви, то їх треба проговорювати з кандидатом у відкритому діалозі. Наприклад: «У тебе добре виконано тестове, та технічна співбесіда теж пройшла вдало. Але в нас ще залишились сумніви щодо ось таких і таких пунктів. Як ти дивишся на те, щоб провести ще невелику технічну співбесіду, на якій ми їх обговоримо?»

А вийшло так, що за хайрінг процес ви двічі зробили нечесну та непрозору комунікацію. Ще й зараз бачу, що не вмієте визнавати факапи та брати за них відповідальність, намагаючись перекласти її на кандидата.

Підтримали: Лена Петрунина

Юрій, привіт!
Хочу прокоментувати основні питання, що виникли в процесі хайрінгу до Cpamatica.

Ми запросили тебе на баррейзинг, оскільки на попередніх етапах виникли сумніви із тестовим завданням, а також фідбеком від попереднього роботодавця. Про це прокомунікував особисто наш хайрінг-менеджер Дмитро, на що отримав позитивну відповідь і підтвердження згоди на участь.

Для нас це важливий останній етап хайрінгу, що може охоплювати як технічні питання, soft-skills, так і питання на culture fit. Баррейзер концентрує свою увагу на тих моментах, які команда вважає за потрібне розкрити детальніше, адже місія баррейзингу — це фільтр максимально підходящих людей в Cpamatica.

Ми постійно вдосконалюємо candidate experience, тому дякую за фідбек. Гарного дня!