9 травня 19:06

Stepan Kropelnytskyi

Я ніколи не писав схожі відгуки, але ситуація яка недавно зі мною склалася настільки мене обурила, що я просто не міг залишатися осторонь. Все почалося у кінці січня, 3 місяці назад, коли мені написав мій знайомий з приводу роботи. Пропозиція мене зацікавила, тож наступного дня я вже робив тестове.

Тут трапився перший тривожний дзвіночок, на який я, на-жаль, не звернув тоді уваги. Справа в тому що тестове було написано, мягко кажучи, некомпетентно, бо навіть після обговорення і затвердження нового плану з менеджером мені прийшлося переробляти його двічі! До того ж тестове не оплачувалося, але про це згодом.

Після тестового відбулося моє знайомство з Дмитром — СЕО компанії. Дзвінок пройшов добре, ніщо не віщувало біди і на перший погляд все було гаразд. Єдине про що я зараз шкодую — це про те, що я не проговорив питання оплати більш детально. Проте це був наш перший дзвінок і я ще не знав чи мене візьмуть на цю позицію. Я озвучив свій рейт і те, що можу працювати на погодинній оплаті, та сказав, що можу приступати до роботи якнайшвидше. Про жодні додаткові документи чи договори Дмитро не згадував, тож ми нічого не підписували. Він повідомив що зв’яжеться зі мною через менеджера на рахунок подальших кроків. Це була наша перша і остання розмова з Дмитром.

Вся наступна комунікація відбувалася через менеджера. Через кілька днів він написав мені повідомлення, що є термінова таска «на завтра». «Чудово», — подумав я, — «Отже компанії все підійшло і я можу працювати». Тож я одразу взявся до роботи, навіть не думаючи про якісь бюрократичні моменти, адже знаю як важливо виконувати роботу вчасно і хотів показати себе з кращого боку як проактивного і ефективного працівника. Також менеджер скинув мені посилання на Click-Up де я міг логувати свої години. Все починалося добре, але було одне але: я стикнувся з тією ж проблемою, яка була на тестовому. Завдання було не чітким, склалося враження що людина яка його писала зовсім не розбирається в дизайн-термінології. Наприклад однією з вимог до звіту була побудова Customer Journey Map і Use Case діаграми, що мене одразу здивувало, адже я нова людина на проекті і давати таке завдання без належного ознайомлення трохи нелогічно. Крім того жодного онбордингу по процесах у компанії чи по самому проекті мені не провели. Коли я це озвучив менеджеру, то виявилося що ціль завдання зовсім інакша, а саме — провести аналіз юзабіліті. Тому я наголосив на тому що результат моєї роботи може відрізнятися від того що написано в завданні.

Після цього прилетіло ще одне завдання, яке я завершив наступного дня. Виконану роботу я відправив менеджеру на ревю і у відповідь... тишина. Приблизно через 2 тижні він вийшов на зв’язок та повідомив що поки тасок для мене немає, але мене будуть підключати точково якщо буде потрібна допомога. Проте нових задач більше не надходило, хоча мені не повідомили про закінчення співпраці. Також я запитався коли я зможу отримати свою винагороду за виконану роботу, на що отримав чітку відповідь — 15 березня. Забігаючи наперед скажу що свої гроші я досі так і не отримав.

Регулярно на протязі 2-х місяців я нагадував про оплату, проте постійно чув про якісь затримки. Це було дуже виснажливо, адже сума була доволі символічна, проте я вірив що все ось-ось вирішиться. І тут раптом до мене потрапило переслане повідомлення стосовно цієї ситуації, автором якого був керівник компанії Дмитро. Той самий з яким ми спілкувалися всього раз, 3 місяці назад, і тут все одразу стало на свої місця:

1. Дмитро написав що готовий оплатити мою роботу, але не може цього зробити оскільки я не підписував договір.
Проте нагадую, що жодного обговорення стосовно договорів у нас не було. Компанія не надала, не те що зразок якогось документу, а взагалі жодної інформації стосовно цього. Тобто про договір я почув тільки через 2 місяці після того як мав отримати зарплату і через 3 місяці після того як мене взяли на проект.

2. Також Дмитро заявив що всі завдання я провалив і жодного з них вони не змогли використати.
Я був в шоці, бо почув про це вперше за 3 місяці після виконання завдання. До того ж, з пересланого повідомлення десь у мене за спиною. Тут хочу зразу зазначити що я спокійно ставлюся до критики, і, цілком можливо, що його очікування не заметчилися з моїми рішеннями. Хоча я старанно виконував завдання згідно з ТЗ і кожне моє рішення обговорював з менеджером, наперед попереджуючи про можливі проблеми і пропонуючи альтернативні рішення. Я вважаю, що правки — це частина процесу, тим паче, якщо людина нова на проекті. Адекватна комунікація і конструктивний відгук — ось ключ до успіху. Крім того, я виконав тестове. Якщо б воно не підійшло, то вони б мене не найняли, вірно? Я теж так думав, але схоже в Дмитра своя думка. Мабуть працівник має вміти читати думки щоб з першого разу надавати необхідний результат. Крім того в мене велике питання до Дмитра по критеріях прийняття завдань. Тому що ніякої валідації прийнятих рішень я не побачив, жодної аналітики чи тестувань. Схоже що Дмитро вирішує наскільки добре зроблена робота керуючись виключно власною інтуїцією. Що, впринципі, і не дивно, бо по юзабіліті проект просто жахливий.

3. Крім того в отриманому мною повідомлені Дмитро дозволив собі припустити що замість роботи над проектом я тратив час «на якись магазин грибів, а не на нас». До чого тут магазин грибів питання риторичне, мабуть Дмитро там постійний клієнт. З якою ціллю було написане дане повідомлення для мене теж залишається загадкою.

4. Виходячи з вищесказаного Дмитро був обурений тим, що я зазвітував так багато годин. На його думку, я міг би не рахувати все, сказавши що це: «...щось з області професійного кодексу, який є не у всіх».
І тут мене порвало. По-перше, сума була така мізерна що мені самому було соромно нагадувати про це протягом 2-х місяців. По-друге, Дмитро ітак ошукав мене, оскільки з зазвітованих мною 13-ти годин, він обіцяв оплатити тільки 10 (не враховуючи тестове, на яке в мене пішло ще 10 годин). Ну і по-третє — професійний кодекс. Шановний пане Дмитре, професійний кодекс — це коли ви вчасно виплачуєте зарплату працівникам, коли ви оплачуєте тестове (на яке я теж потратив свій час, яке перероблялося кілька разів через неточності з вашого боку і фактично це було не тестове, а реальна таска з беклогу) і коли ви не дозволяєте собі подібні висловлювання за спинами працівників. Це багато що говорить про вас як про керівника. Повірте, я поважаю професійний кодекс, саме тому я пишу цей відгук. Дуже шкода що ми не змогли порозумітися стосовно такого простого питання, ви показали скільки коштує ваша репутація і репутація компанії, якщо ви готові йти на конфронтацію через кілька доларів. Я вважаю цілком нормально просити гроші за виконану роботу, навіть якщо вона не підійшла вам. Я все одно потратив свій час і вимагав чесної оплати за нього, згідно з наших попередніх домовленостей. Крім того ми би могли все вирішити якщо би я знав в чому проблема і якщо б ви написали мені напряму, замість того щоб 2 місяці робити з мене дурня.

За 8 років моєї роботи це єдиний такий випадок і я до останнього відкладав написання цього відгуку, бо сподівався що все вирішиться. Але на жаль ні вибачень ні, тим більше, грошей я не побачив. Будьте обачні та цінуйте свою працю. Дуже дякую що знайшли час та прочитали це повідомлення, сподіваюсь воно буде корисним для вас і ви не повторите мої помилки.

Підтримали:  Оксана Лукьянова

LinkedIn

Немає коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів

Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.