Bergx2

21...80 спеціалістів
Дніпро, Мюнхен (Німеччина)

13 липня 2020 8:53

Николай Подольный, Full stack javascript developer

Проработал 1 год и 3 месяца, коллектив положительній, но так как вектор в любой компании задает руководитель, то имеем что имеем.

В целом картина как описал @Yaroslav Dikiy: для всех был анонсирован соц план в котором звучало:
— «Мы многомилионная компания, 20 лет на рынке и мы стабильны... но зп надо урезать т. к. не известно как долго продлится кризис и мы будем стараться выплатить недоплаченные средства.»

В итоге, когда общаешься на прямую с руководством и спрашиваешь как будет выполняться в дальнейшем компенсирование недоплаченной зп, то тебе отвечают:
— «Компания не заинтересованна в этих выплатах».

При ответе, «Я не заинтересованн в работе за такую оплату», тебе отвечают:
— «Ты должен думать о интересах компании, т. к. компания источник таоего дохода, мало того тебе нужно приложить еще больше усилий в работе что бы выйти на прежний уровень».

В итоге я предупредил заранее за месяц что буду уходить.

Это кратко.. не описывая такие вещи как дебаты с руководством во время моего ухода и другие неприятные мелочи.

По выплатам зп:
— в мае, выплаты были все еще урезанные у меня и еще у 1-го человека,
— в июне, когда я ушел, сообщалось что у всех будет уже полная зп(в очередной 2й раз), но во время выплаты мне ответили что это восстановление касается только тех кто остался в компании и никие мои скрины из контракта не имеют веса на убеждения человека.

Вывод очевиден — стоит ли продолжать работать с людьми которые пользуются возможностью кинуть? Очевидно что нет.
Если принимать и говорить «Ок», то это вопрос времени когда управление найдет еще один повод как-то обстричь.


LinkedIn

1 коментар

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів

Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

— In mid March 2020, due a break-out of the Corona / Covid-19 pandemic, the company has launched a company-wide solidarity social plan. The purpose was to save absolutely all (!) jobs and to be able to save them over a long term of at least one year or longer — even if all business had to be ceased completely for such a long period. That would pose a huge acknowledgment of loyalty towards our staff. But it would not come without sacrifices. At the time of introducing that plan, to which each employee had the chance to reply, to consent or disagree, the term, that included lower salaries for staff with high income, was unknown. Only staff which high income were affected by this plan (solidarity). Eventually, It turned out that this period did not have to be extended longer than two months. Those who did not want to accept it had the chance to say so, could receive full payment if they explained so or they could quit regardless of contractual timelines. All those options were available, all those options have been made use of by staff very individually. Fairness, honesty and loyalty to our staff and the expectation of the same from the team is vital for our business.

— Nikolay decided to not accept the solidary social plan in late March. This means, that he was unwilling to accept temporary lower income in order to save jobs in the company and that he also wanted to quit. This decision was his right and he made use of it very suddenly. So far so good.

— A loyalty bonus would have been granted in the future to those who accepted to experience lower income before, for a term of one month and in case of some staff, for the term of two months. These loyalty bonuses have been paid out in the coming months, earlier than expected, following the first wave of the corona virus. In March 2020, indeed, it was not possible for the company to give a promise or clear statement about any refund or bonus, its conditions, timing and any other related criteria. Nikolay was keen on finding out about any refund criteria, but the company was not able to provide that information in a situation in which the whole business world, globally, was striving to survive, or in our case, to safe all jobs, protect health of each in the team and keep work load and revenue high. If we could have made a promise, we would have made a promise. But we could not make such promises — if we made, they would not be based on honesty. The latter is a fundamental principle of our integrity.

— Nikolay repeatedly breached the contract towards May 2020 by staying absent from work over days without consent from employer, ultimately over weeks without permission. Our HR and manager asked him to come back to work, but he refused, stating he had other interests such as private ones. His behaviour towards the team and the company that was employing him, was quite irritating towards the end of employment. His absenteeism disturbed the company’s work flow to the disadvantage of projects and work. A very unacceptable work ethics.

— He disclosed confidential and internal communications, as well as private information to the public and people outside the company. Thus breached internal communications and partly company secrets. More and more he focused on revenge to harm his former employer although the employer sought to understand his issues and find a solution for him. Neither monetary compensation nor other suggestions were of interest to him to achieve satisfaction.

— He showed little to no interest in the team’s or company’s future, but was strictly limited to optimising his own position. This became clearer in the way he left the company.

Підтримали: Artom LinnikЯна Разумова